6Η ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΤΟΥ ΙΜΔΑ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2012 – 2013 ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΥΛΩΝΑ

            Την Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013 το Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα (ΕΚΚΝΑ) οργάνωσε τελετή λήξης της φετινής σχολικής χρονιάς, στην οποία οι μαθητές συμμετείχαν με απαγγελία κειμένων, τραγούδια, προβολή βίντεο, χορευτικές επιδείξεις κ.ά. Ήταν μια ευκαιρία για τους μαθητές του σχολείου να παρουσιάσουν τα καλλιτεχνικά τους ενδιαφέροντα, να ψυχαγωγηθούν και να επικοινωνήσουν με αρκετούς επισκέπτες, ανάμεσα στους οποίους ήταν οι συγγενείς τους, εκπρόσωπος του ελληνικού κοινοβουλίου και άλλοι αρμόδιοι εκπρόσωποι της Πολιτείας.

            Στο σχολείο του ΕΚΚΝΑ, πέρα από το αναλυτικό πρόγραμμα, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα ζωγραφικής, γλυπτικής, μουσικής κ.ά. Σημειωτέον ότι φέτος πέντε μαθητές του Λυκείου πέτυχαν μέσω των πανελληνίων εξετάσεων την εισαγωγή του στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πραγματοποιήθηκαν επίσης, μουσειακές συναντήσεις και συνεργασία των μαθητών του σχολείου με το Αρχαιολογικό, το Βυζαντινό και Χριστιανικό και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Στα πλαίσια αυτών των δραστηριοτήτων, οι μαθητές φιλοτέχνησαν έργα ζωγραφικής τα οποία θα εκτίθενται στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Οι μαθητές του σχολείου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος εγκληματολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου, καθώς, επίσης, και ο μουσικοσυνθέτης Θ. Πολυκανδριώτης καθ’ όλη της διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποίησε μαθήματα μπουζουκιού εντός του σχολείου του ΕΚΚΝΑ τα αποτελέσματα των οποίων παρουσιάστηκαν στην τελετή λήξης.

            Επιπλέον, στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς το σχολείο της φυλακής επισκέφθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κ. Παπούλιας οποίος υποσχέθηκε να βοηθήσει στην ενίσχυση του σχολείου σε εκπαιδευτικό δυναμικό, ατυχώς, όμως, το σχολείο δεν έλαβε την ενίσχυση που έπρεπε από την Πολιτεία και μέχρι το μήνα Απρίλιο του σχολικού έτους 2012-2013 δεν είχαν ακόμα διοριστεί οι μισοί προβλεπόμενοι εκπαιδευτικοί.

            Τους καλεσμένους εντυπωσίασε ιδιαίτερα η φιλοτέχνηση εικόνων στους τοίχους του καταστήματος μετά από συνεργασία των κρατουμένων και των μαθητών της Σχολής Καλών Τεχνών την πραγματοποίηση της οποίας χρηματοδότησε η Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου.

            Η εφημερίδα, επίσης, του σχολείου του ΕΚΚΝΑ με τίτλο «Προσπαθώντας για το αύριο» στα φύλλα της με αριθμ. 11 και 12 αφιέρωσε μεγάλο μέρος της (δύο σελίδες) σε συνέντευξη της Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου, η οποία απάντησε σε πολλές ερωτήσεις γενικού προβληματισμού που της τέθηκαν από την εφημερίδα αυτή.

            Η πρωτοβουλία όλης αυτής της εκδήλωσης ανήκει στον Διευθυντή του Γυμνασίου-Λυκείου του ΕΚΚΝΑ, κ. Π. Δαμιανό, και στους δραστήριους και αφοσιωμένους συνεργάτες του εκπαιδευτικούς. Το Ίδρυμα Μαραγκοπούλου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΙΜΔΑ) παραβρέθηκε στην εκδήλωση με τον επιστημονικό συνεργάτη του κ. Κ. Καζανά η, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό εκ μέρους του Ιδρύματος και προσωπικά της Προέδρου και επισκέφθηκε το σχολείο.

            Με πρωτοβουλία της Προέδρου του ΙΜΔΑ και ε.τ. Προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Εγκληματολογίας (ΕΕΕ), Ομότ. Καθηγήτριας κ. Α. Γιωτοπούλου-Μαραγκοπούλου, η ΕΕΕ θέσπισε το 2007 εννέα ετήσια βραβεία που απονέμονται σε μαθητές του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου του σχολείου του ΕΚΚΝΑ που διακρίνονται για την επίδοσή τους, την καλή συμπεριφορά έναντι των συμμαθητών τους και του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη συχνή προσέλευσή τους στα μαθήματα.

            Σκοπός των βραβείων είναι να αποτελέσουν για τους νεαρούς κίνητρο για την παρακολούθηση των μαθημάτων, ώστε και να έχουν μιαν απασχόληση μέσα στη φυλακή, να ωφελούνται ψυχικά και πνευματικά από τη μόρφωση και να προετοιμάζουν ένα καλύτερο μέλλον γι' αυτούς τους ίδιους. Το ΙΜΔΑ θα συνεχίσει να καλλιεργεί και να διευρύνει τη συνεργασία του με το σχολείο του ΕΚΚΝΑ με σκοπό να συντελέσει στην αλλαγή της ζωής των νεαρών κρατουμένων και μέσα στη φυλακή και μετά απ' αυτήν.

Εκ του ΙΜΔΑ